Železničné.info pro PDA Železničné.info pro PDA - 03.05. 2024
Home | Top 10 | Vyhľadávanie |
Nkladn doprava - zobrazeno 10 z 13 
|1-10| |11-20|
Lubenícky vláčik
Miestna trať z Plešivca do Muráňa je od 1. mája 2011 bez osobnej dopravy, ale aspoň nákladná doprava tu ako-tak funguje. Každý pracovný deň chodí manipulačný vlak z Plešivca do Lubeníka, resp. podľa potreby „manipulák“ ide až do Revúcej, či dokonca zájde až do Muráňa. Dokonca, niekedy ide manipulačný vlak do Lubeníka nielen dopoludnia, ale aj popoludní.

Muránsky manipulák (2.)

Odvoz kalamitného dreva z Muráňa pokračuje aj v septembri tohto roka. Už začiatkom augusta t. r. som do Muráňa zašiel, o čom je tu na stránkach magazínu Železničné.info fotoreportáž. Kalamita postihla okolité lesy do takej miery, že ešte stále prebieha likvidácia polomu. Vďaka tomu na Gemeri ožila aspoň nákladná železničná doprava a okrem trate do Muráňa aj na ďalších gemerských tratiach. Ďalšia fotoreportáž z Muráňa je tu.

Slavošovce ešte žijú

Neuplynul ani týždeň od mojej poslednej návštevy Slavošoviec a dnes som tam opäť zašiel. Minulý piatok išiel do Slavošoviec historický motorový vlak z Košíc, škoda len, že naspäť do Košíc vlak išiel skôr, ako bolo v pláne. Využil som dnešné pekné a vskutku letné počasie a do Slavošoviec som opäť zašiel. Dôkaz o tom, že aj malá a možno pre niektorých aj zabudnutá stanica na zabudnutej lokálnej trati môže ožiť, je tu. Tri rušne, množstvo vozňov a posunovanie sem a tam, radosť sledovať.

Nákladný vlak PSŽ na Gemeri

Koncom minulého týždňa sa objavili informácie o tom, že na Gemer by mal ísť nákladný vlak spoločnosti PSŽ pre kalamitné drevo. Na vlaku mal podľa informácií ísť okuliarnik a dokonca aj čmeliak. Keďže tento vlak predstavoval určité spestrenie železničného života na gemerských lokálkach, rozhodol som sa ho sledovať a prípadne podľa možností aj vyfotiť.

Muránsky manipulák

Železničná doprava na trati 165 bola tzv. úspornými opatreniami vlády zdecimovaná už pred pár rokmi. Osobná doprava bola vďaka tomu zastavená úplne a nákladná doprava najmä z Lubeníka do Muráňa bola limitovaná. Do Revúcej nákladný vlak občas ešte zašiel, ale stanica v Muráni tak často obsluhovaná nebola. Až v poslednom období do Muráňa každý utorok zájde manipulačný vlak, aby odtiaľ odviezol vozne naložené drevom. Využil som utorkové celkom príjemné letné a slnečné počasie a do Muráňa som zašiel.

Návrh opatrení na konsolidáciu železničnej nákladnej dopravy SR

Z hľadiska prepravného trhu SR má železničná nákladná doprava dlhodobo podiel cca 18 % v prepravených tonách (Príloha č. 1). V posledných rokoch pretrváva postupný pokles trhového podielu železničnej nákladnej dopravy predovšetkým v dôsledku silnej konkurencie cestnej nákladnej dopravy. Významný a historický negatívny dopad na sektor železničnej nákladnej dopravy má svetová finančná a hospodárska kríza na prelome rokov 2008/2009 (nastal prepad výkonov o cca 30 %). Dopady krízy sektor dopravy stále pociťuje, pričom na železnici dochádza len k postupnému oživeniu výkonov (v roku 2012 celkovo cca 43 mil. ton a 8 mld. čtkm ). Dopyt po preprave sa však už nevrátil na predkrízovú úroveň, výrazne prevláda ponuka prepravných služieb nad dopytom po preprave.

Vykoľajenie nákladného vozňa vo Východnej

Dnes ráno v stanici Východná na trati Košice – Žilina došlo k vykoľajeniu jedného nákladného vozňa tak, že blokoval dopravu po oboch traťových koľajach. Strohé informácie o nehodovej udalosti ma zaujali, preto som zmenil som pôvodný program a do Východnej som sa zašiel pozrieť. Pôvodne som neplánoval zotrvať vo Východnej dlhšie, ale nakoniec som tam aj napriek nepríjemnému počasiu vydržal až do obnovenia prevádzky na prvej traťovej koľaji. 

Za manipulačným vlakom do Šiah a Krupiny

Nákladná doprava na trati 153 Čata – Šahy – Zvolen je slabšia. Manipulačný vlak chodí zo Zvolena do Krupiny a Šiah podľa potreby. V auguste tohto roku prebiehala oprava železničného mosta na trati 153 v úseku Zvolen – Krupina, preto bol zavedený manipulačný vlak z Levíc do Krupiny cez Šahy.

ZSSK Cargo otvorila zrekonštruované prekladisko kvapalín

     ČIERNA NAD TISOU 23. októbra (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSK Cargo), a.s. v piatok oficiálne zavŕšila dvojročnú rekonštrukciu prečerpávacieho komplexu v Čiernej nad Tisou. Náklady na rekonštrukciu dosiahli vyše 10 miliónov eur. "Pred dvoma rokmi hrozilo, že budeme musieť z ekologického hľadiska toto prekladisko kvapalných látok zavrieť. Dnes tak moderne vybavené pracovisko ako toto nemajú ani Maďari, ani Poliaci a pritom spĺňa aj prísne ekologické predpisy, takže možno hovoriť o najmodernejšom a najekologickejšom pracovisku na východnej schengenskej hranici," povedal generálny riaditeľ železničnej spoločnosti ZSSK Cargo Matej Augustín.

Správa o aktuálnej ekonomickej situácii v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s.

BRATISLAVA  (MDPT SR) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR predkladá iniciatívny materiál „Správa o aktuálnej ekonomickej situácii v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s.“, z dôvodu potreby riešiť vzniknutú ekonomickú situáciu v Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s., spôsobenú globálnou finančnou a hospodárskou krízou.


Home